אין דבר יותר מתסכל ממחשב נייד שלא עובד כמו שצריך. כולנו מסתמכים על המחשבים הניידים שלנו לעבודה או לשימוש אישי, ולכן תקלה במחשב הנייד יכולה לגרום לירידה בהספק העבודה או סתם לאי נוחות. כשמסתכלים על תקלות במחשבים ניידים, אפשר לזהות מספר בעיות נפוצות. לכן, כשמדובר בתיקון מחשבים ניידים, חשוב לזהות האם זו בעיה שתוכלו לפתור בעצמכם, או שהגיע הזמן לקחת את המחשב לתיקון.

 

המחשב אינו נדלק

אתם מפעילים את המחשב, אבל שום דבר לא קורה. זו בעיה נפוצה, ויכולה להגרם מכמה סיבות:  קודם כול, וודאו שהמחשב שלכם טעון. חברו את המטען לחשמל והדליקו את המחשב.  במידה והמחשב עדיין לא נטען, יכול להיות שהבעיה היא במטען עצמו.  אנחנו ממליצים לנסות להטעין את המחשב עם מטען אחר (אם יש לכם גישה לכזה – אפשר פשוט לבקש מחבר או מישהו מהעבודה). אם החלפתם מטען והמחשב עדיין לא נדלק, אז ככול הנראה מקור הבעיה הוא בשקע הטעינה או בלוח האם עצמו. זה השלב שכדאי לקחת את המחשב לתיקון.

 

מסך שחור

לעיתים תיתקלו במצב שהמחשב מראה סימנים שהוא פועל (נוריות החיווי פועלות או שהמחשב משמיע צלילים) אך המסך נשאר שחור. מצב זה יכול להיות מתסכל במיוחד כיוון שאתם יודעים שהמחשב עובד, אבל עדיין אי אפשר להשתמש בו. כשלב ראשון נתקו את המחשב ממקור החשמל, ואם זה אפשרי הסירו את הסוללה.  לחצו על כפתור ההפעלה למשך כדקה, ואז החזירו את הסוללה או חברו את המחשב לחשמל והפעילו אותו מחדש. אם תהליך זה לא פתר את הבעיה אז יכול להיות שיש תקלה במגע של כרטיס הזיכרון או בכרטיס הזיכרון עצמו – ואז יהיה צורך להחליף את הכרטיס.

 

המחשב נדלק ונכבה שוב ושוב

זהו מצב בו אתם מדליקים את המחשב, אבל המחשב נכבה מעצמו, שוב ושוב. יכול להיות שהוא נכבה לגמרי, או לחלופין אתם נתקלים בתצוגה מהבהבת שפשוט לא מאפשרת עבודה עם המחשב. בעיה זו יכולה להגרם על ידי כרטיס זיכרון או אפילו לוח אם לא תקינים, מה שאומר שיהיה צורך להחליפם.

 

המחשב הנייד עושה רעש מוזר תוך כדי שהוא עובד

רוב המחשבים הניידים  משמיעים רעש מסוים כשהם פועלים, כשבדרך כלל מדובר בפעולה תקינה של המאוורר. לעומת זאת, אם אתם נתקלים במצב בו המחשב הנייד משמיע צלילים לא נעימים בזמן שהוא עובד, כגון רעש של שחיקה או שקשוק, כדאי ללכת למעבדה שמתמחה בתיקון מחשבים ניידים שתבדוק את מאוורר הקירור. אם המחשב משמיע רעשים גם כשהמאוורר לא מסתובב, סביר להניח שהצליל מגיע מהכונן הקשיח. אנחנו ממליצים לגבות בהקדם האפשרי את כול הנתונים, ולהחליף את הכונן הקשיח.

 

המחשב הנייד נכבה או "קופא" בזמן עבודה

אתם מתחילים לעבוד על המחשב, ואחרי כמה דקות המחשב פתאום קופא באמצע העבודה, או נכבה לגמרי. כשדבר כזה קורה בדקו דבר ראשון את תחתית המחשב – אם החלק התחתון של המחשב חם מאוד, או שאתם שומעים שהמאוורר עובד יותר קשה מהרגיל, מאוד יכול להיות שהמחשב פשוט התחמם יותר מדי. קחו מטלית בד או אפילו ספריי אוויר ונקו את פתחי האוורור של המחשב – סיכוי טוב שפעולה פשוטה זו תפתור את הבעיה.

 

מסך עם אור נמוך

מסך עם אור נמוך יגרום לכם לאמץ את העיניים יתר על המידה בזמן עבודה על המחשב. אם מסך המחשב שלכם נמצא במצב קבוע של אור נמוך גם כשאתם מגבירים את בהירות המסך, והמחשב חוץ מזה עובד כרגיל, מאוד ייתכן שהבעיה היא בממיר הכוח של המסך או בנורית המסך האחורית. יהיה צורך לקחת את המחשב לתיקון כדי לקבוע מה הרכיב הפגום ולהחליפו.

 

גרפיקת מסך לקויה

ייתכן שאתם מבחינים שהגרפיקה של המסך מעוותת, או שאולי הצבעים לא נראים כמו קודם. כצעד ראשון חברו את הלפטופ למוניטור חיצוני (כגון מסך הטלוויזיה שלכם) -  אם גרפיקת המסך עדיין בעייתית, אז ככול הנראה יש בעיה בכרטיס הגרפי של המחשב.  לעומת זאת אם במוניטור החיצוני התמונה נראית תקינה, אז מקור הבעיה הוא ככול הנראה במסך עצמו או אולי בלוח האם – ואז יהיה צורך לקחת את המחשב הנייד לתיקון.

 

אם אתם לא בטוחים – עדיף לפנות למומחים

המחשבים הניידים שלנו יכולים להציג מגוון של תקלות.  העצה הראשונה שלנו היא – לא להיבהל. תקלות רבות הן פשוטות וניתנות לתיקון על ידי ביצוע של רק כמה פעולות במחשב. אבל במקרה וביצעתם את הפעולות הנכונות והתקלה עדיין קיימת – אנחנו ממליצים ללכת למי שמתמחה בתיקון מחשבים ניידים. כולנו עובדים ונהנים מהמחשבים הניידים שלנו, וכשקורית תקלה אתם רוצים לדעת שהמחשב שלכם נמצא בידיים בטוחות, ושהוא יחזור אליכם תקין ומוכן לעבודה.